Onderwijsbehoeften en ondersteuning voor leerlingen
Na het aanbieden van de stof houden we goed in de gaten hoe het kind zich ontwikkelt. De ontwikkeling wordt met behulp van het Leerling- en Onderwijs volgsysteem (LVS) gevolgd. Voor de peuter- en kleutergroepen gebruiken wij "Mijn kleutergroep'. Voor de andere groepen gebruiken we het Cito-leerlingvolgsysteem. Daarnaast spelen de observaties van de leerkrachten een grote rol. De resultaten van de kinderen worden verwerkt in een digitaal volgsysteem van ParnasSys. Wanneer in ons basisaanbod blijkt dat kinderen andere onderwijsbehoefte nodig hebben, gaat de leerkracht te raden bij onze intern begeleider. Zij ondersteunt de leerkrachten en adviseert bij de hulp aan individuele kinderen en/of een groep. Dit alles gebeurt in overleg met de ouders/verzorgers. Ondersteuningsteam (OT) Ontwikkelingsperspectief (OPP)
Wanneer u het niet eens bent met het opgestelde ontwikkelingsperspectief, kunt u een second opinion aanvragen bij het Samenwerkingsverband van de school. Extern onderzoek of begeleiding op initiatief van ouders/verzorgers
Voor een uitgebreide omschrijving van de ondersteuning kunt u het ondersteungsplan raadplegen. Nog beter is het om contact met ons op te nemen.
Klik hier voor meer informatie over 'passend onderwijs'.
|
Agenda |
Onze Facebook pagina |
Deel deze pagina |